Fiat AUTOPLUS GDAŃSK Fiat AUTOPLUS GDAŃSK
        
Alfa Romeo Chrysler Dodge Dostawcze Jeep Lancia  
 
    www.fiat.pl        
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 













Usługi finansowe

• Usługi posprzedażne

Usługi inne

Więcej o usługach posprzedażnych


Fiat dla osób niepełnosprawnych. Fiat Autonomy


Fiat dla osób niepełnosprawnych - Fiat Autonomy.

W 1998 roku Fiat Auto rozpoczął realizację w Polsce programu Autonomy - Swoboda Ruchu, którego celem jest rozwiązywanie problemów poruszania się osób niepełnosprawnych. Swobodne przemieszczanie się ludzi, obok wolnej wymiany myśli i nieograniczonego przepływu towarów, stanowi główny warunek rozwoju gospodarczego i kulturowego każdej społeczności. Swoboda ruchu jest najważniejszym z praw człowieka, pozwalającym mu pracować, uczyć się i rozwijać indywidualne zainteresowania. Od początku swego istnienia samochód jest najdoskonalszym środkiem służącym do realizacji tego prawa. Wynika to z licznych, trudnych do pokonania barier stwarzanych przez architekturę i środki transportu publicznego. W tej sytuacji samochód pozostaje wciąż jedynym pojazdem zdolnym zapewnić pełną swobodę. Niestety nie wszyscy mogą z tego korzystać.

Fiat uważa, że jednym z obowiazków konstruktora samochodów jest zapewnienie możliwości swobodnego poruszania się także tym, dla których było to dotychczas niemożliwe. Własnie dlatego w samochodach Fiat Uno, Fiat Punto, Fiat Siena, Fiat Palio Weekend i Fiat Seicento Citymatic możliwe jest dokonanie zmian koniecznych do zamontowania akcesoriów i urzadzeń wspomagających, które pozwalają swobodnie prowadzić pojazd osobom o obniżonej sprawności ruchowej. Wszystkie urządzenia zostały zaprojektowane we współpracy z najlepszymi specjalistami, ze szczególną dbałością o zachowanie bezpieczeństwa, przestronności, komfortu i przyjemności prowadzenia pojazdu. Łączą je pewne wspólne cechy. Zostały dostosowane do istniejących urzadzeń podnoszących bezpieczeństwo danego modelu. Nie kolidują z seryjnym wyposażeniem. Ich obsługa nie sprawia trudności także osobom pełnosprawnym.
Są łatwe do zainstalowania, a w razie sprzedaży samochodu również do rozmontowania i montażu w innym samochodzie. Są pod każdym względem dopasowane do kabiny samochodu.

Obręcz przyspieszenia i pomocnicza dźwignia hamowania.
Pozwalają zmienić sterowanie pedałami na sterowanie ręczne. Mogą być połączone z automatycznym sprzęgłem. Obręcz przyspieszenia składa się z koncentrycznego pierścienia przy kierownicy, który obraca się razem z nią i działa po naciśnięciu. Takie rozwiązanie pozwala osiągnąc efekt przyspieszenia bez odrywania rąk od kierownicy. Hamulec uruchamia się przy pomocy dźwigni umieszczonej pod kierownicą.
Sygnał dźwiękowy oraz dźwignia umożliwiająca ruszanie pod górę, położone są blisko uchwytu hamulca. Stwarza to możliwość poruszania nimi tą samą ręką, która uruchamia hamulec.

Automatyczne sprzęgło.
Funkcjonuje, wykorzystując efekt podciśnienia wytwarzanego przez silnik. Zmiana biegu następuje po lekkim dotknięciu przełącznika, umieszczonego na gałce dźwigni zmiany biegów. Poprzez specjalne elektrozawory uruchamia on system pneumatyczny, który włącza, a następnie stopniowo wyłącza sprzęgło.

Przemienny pedał przyspieszenia.
Jest urządzeniem pozwalającym na przeniesienie pedału przyspieszenia z prawej strony na lewą.

Pomocnicza dźwignia hamulca.
Umożliwia ręczne uruchomienie hamulca. Przesuwając dźwignię do przodu, uzyskuje sie efekt hamowania proporcjonalny do siły nacisku.
Po użyciu, dźwignia automatycznie wraca do pozycji zerowej. Sygnał dźwiękowy oraz dźwignia umożliwiająca ruszanie pod górę położone są blisko uchwytu hamulca. Stwarza to możliwość poruszania nimi tą samą ręką, która uruchamia hamulec.


Zapytaj nas >>>>




 
 
· polityka prywatności    · informacje o cookies